Wycieczka do stolicy Austrii Wiednia

W ramach integracji uczniów Publicznego Gimnazjum w Pietrowicach z uczniami Zakladni Szkoly z Krnova wybralismy się na jednodniową wycieczkę do stolicy Austrii Wiednia. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od zamku „Hofburg”, który od 1918 roku był miejscem zamieszkania rodziny cesarskiej Habsburgów, od której pochodzi nazwa zamku. Obecnie jest on siedzibą prezydenta republiki oraz centrum kongesowego.

Zwiedziliśmy Katedrę św. Szczepana ( Stephansdom ). Jest to jedna z najbardziej znaczących budowli gotyckich w Austrii i jedna z największych świątyń na terenie Europy. Katedra ma wysokość 107,2 m i szerokość 34,2 m. Posiada cztery wieże. Aby wejść na wspaniały punkt widokowy na cały Wiedeń należy wspiąć się po 343 stopniach w górę. Wisi tu łącznie 13 dzwonów. Najsłynniejszy dzwon katedry Pummerin, znajduje się na wysokości 68,3 m na wieży północnej. Jest to drugi co do wielkości wolno wiszący i bijący dzwon w Europie. Kolorowy układ dachówek tworzy cesarskiego orła Habsburgów oraz herby miasta Wiednia i Austrii.

Na  koniec naszego spaceru po Wiedniu udaliśmy się do głównego celu naszej wycieczki, jakim było Muzeum Historii Naturalnej. Wizyta w tym muzeum okazała się dla nas podróżą przez zapierające dech w piersi bogactwo przyrody – począwszy od owadów, poprzez kamienie szlachetne i minerały, skończywszy na pterozaurach. Wspaniała ekspozycja wypchanych przedstawicieli gatunków zwierząt, które już wyginęły lub są poważnie zagrożone wyginięciem, zrobiła na nas ogromne wrażenie.

W cyfrowym planetarium wyposażonym w kopułę o średnicy około 8,5 metra oraz projektor obsługujący technologię „fulldome” oglądaliśmy projekcje z astronomii, biologii, prehistorii i życia w głębi oceanów.

W sali dinozaurów  oprócz szkieletów i szczątków tych gigantycznych prehistorycznych zwierząt  podziwialiśmy alozaura, który wyglądał jak żywy – ruszał się i przeraźliwie ryczał. Model ten zbudowano z wykorzystaniem najnowszych odkryć naukowych specjalnie dla Muzeum Historii Naturalnej. Sala dinozaurów była jedną z tych, które bez wątpienia podobały nam się najbardziej.

Równie fascynujący okazał się dla nas zbiór największych i najstarszych meteorytów świata. Można zobaczyć tu 1100 kamieni, które „spadły z nieba”.

To była bardzo ciekawa podróż przez historię życia na naszej planecie, gorąco polecamy wizytę w tym muzeum. Ilość eksponatów jest tak duża, że chcąc obejrzeć je wszystkie dokładnie, można w tym miejscu spędzić cały dzień. Nam najbardziej podobały się sale z dinozaurami, gadami oraz motylami i ptakami, same wnętrza sprawiły, że spacer po muzeum był jeszcze bardziej przyjemniejszy.

Po pełnym wrażeń dniu i w dobrych humorach wróciliśmy do szkoły.